15 februari 2018

Hanna Öberg värd bragdguldet!


Några spontana semesterdagar, tänkta att ägnas åt saker jag aldrig hinner med annars, har resulterat i ett soffsittande av sällan skådat format! Som jag njuter!

Allvarligt talat; Vem bryr sig om skidskytte eller curling, sporten jag alltid felaktigt omtalar som bowling (!), annat än när det handlar om VM eller OS? Jag tror att ganska många har samma inställning som jag själv!

Curling är bisarrt och alldeles underbart att titta på. En lång match som oftast avgörs på absolut sista stenen och ändå är jag förtrollad? Jag fastnar för schack-tänket ”om vi gör det här så gör motståndaren troligen så där å då svarar vi med….”

I morse följde jag Charlotte Kalla på hennes väg mot medalj och beslöt mig sedan, efter frukost och morgontidning, att göra mig i ordning för en sväng ute. När jag klev ut ur duschen hörde jag kommentatorn skrika ”hon skjuter fullt även på andra” och sedan blev det soffhörnan igen.

Vilken rysare och vilken absolut makalös insats av Hanna Öberg! Om inte detta guld kan kallas bragd och därmed rendera henne bragdguldet så vet jag inte vad som krävs!

Grattis Hanna och stort tack för nervpåfrestningen!

Det blev detta OS första tårar för denne bloggare och kanske blir det fler om bow…nä jag menar curlinglagen lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar