14 november 2017

Tågkaos i Stockholm - helt urspårat!

Ända sedan den nya Citybanan, tågsträckan för pendeltåg under Stockholms centrala delar, invigdes så har jag undrat; När?

När ska spåren 13-16 på Stockholms Central börja användas igen, till fjärrtågstrafik? När ska spår 10 skrotas och centralhallen utvidgas med t.ex. fler krogar och butiker?

När ska hänvisningsskyltarna anses vara för gamla?

När ska horderna med trafikinformatörer, som uppenbarligen behövs för alla förvirrade människor, minska i antal (de blockerar ofta vägen för en morgonstressad och trafikförsenad resenär)?

När ska plattformarna på pendelstationen Stockholm City få fler bänkar för trötta resenärer att sitta på?

När kommer vi resenärer äntligen begripa vilken sjukt lång rulltrappa som leder vart?

När ska vi inse att de nya pendelstationerna egentligen är ett fantastiskt bygge och imponeras över hur det varit möjligt att iordningställa något liknande?

När ska resenärer till och från pendelstationen Årstaberg någonsin kunna lita på att det faktiskt går ett pendeltåg från och till den stationen enligt tidtabell?

När ska miljöpartister, och miljövurmare i allmänhet, sluta att påstå att tåget är det enda tänkbara alternativet till att färdas?

När ska talespersoner för SL lägga av med att påstå dumheter till media och på stationsskyltar, dumheter som alla luttrade pendlare sedan länge slutat tro på?

Svaret på samtliga mina frågor är högst sannolikt; ALDRIG!

”Det kan ta några timmar eller några dagar. Vi vet helt enkelt inte”, säger presskommunikatören på SL, Christian Hoffman, till TT apropå att pendeltågen sedan ett par timmar återgått till sin gamla dragning via Stockholms Central, med en skyhelvetes massa förbehåll om söder- respektive norrgående tåg.

Tekniska fel med ”skyddsportarna” anges som orsak utan att begreppet ”skyddsportarna” beskrivs närmare.

På SL:s hemsida är i övrigt den stora nyheten att priset på biljetter höjs om bara 7 veckor!

Totalt urspårat om någon frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar