28 november 2017

Aftonbladet och TT bidrar till förväntad Metoo-kollaps!

Jag fortsätter att påstå att hela Metoo-kalabaliken kommer att slå tillbaka på alla tjejer, kvinnor och tanter därute! Jag påstår till och med att detta redan håller på att ske.

Efter de senaste dagarnas kulturella turbulens i Storbritannien om att Törnrosa borde förbjudas då hon inte är kapabel att lämna sitt samtycke till prinsens kyss (hon borde kanske ha fått sova vidare i ett par tusen år till?) fortsätter soppan i dag med rent komiska inslag från både TT och Aftonbladet!

Runt lunchbordet på min arbetsplats var vi några stycken, av alla kön, som diskuterade Metoo. Mest skratt fick TT:s stora nyhet om att de prostituerade i riket nu påstår sig vara kränkta.

En kvinnlig kollega, ursprungligen från en forna Östeuropeisk stormakt, konstaterade: ”Vi tjejer har kämpat i decennier för att uppnå någon slags jämställdhet. Nu tycks det som om alla kvinnor ser sig som offer för omständigheterna. Jag har då aldrig utnyttjats under mitt liv men gudarna ska veta att jag utnyttjat, män, för att nå dit jag är i dag.”

En manlig kollega, sugen på ett nytt förhållande med en kvinna efter några års singelliv, suckade uppgivet: ”Jag törs fan inte flörta ens en gång längre! Jag lär ju bli anmäld!”

På eftermiddagen meddelar Aftonbladets chefredaktör, Sofia Olsson Olsén, att hennes tidning genast bryter samarbetet med tidningen mångårige krönikör, Staffan Heimersson, efter att denne publicerat en omtalad text som hade ett bihang där det klart framgick att åsikterna var hans egna och inte tidningens.

Olsson Olsén begår, i min värld, ett allvarligt ingrepp i yttrandefriheten och hennes bannlysning av Heimersson är ingenting annat än censur i den sunkigaste av världar!

Som sagt; Det som skulle bli en kvinnornas triumf över det manliga släktet har skenat iväg och snart nog spårar det ur rejält. 

Min kvinnliga kollega, vid lunchbordet i dag på jobbet, har helt rätt när hon ampert konstaterar: ”Det är bara för alla tjejer att börja om sin kamp från ruta ett!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar