29 september 2017

Sveriges etikettdrottning död! Suck!

Vett och etikett kommer aldrig, någonsin, att bli detsamma i Sverige (eller i världen för den delen!).

Läser, med stor bestörtning, att rikets största, en gigant, inom området tragiskt avlidit efter en fallolycka.

För många år sedan skrev jag en fråga till Magdalena Ribbing. Jag skulle på en anställningsintervju för ett jobb som bl a innebar mycket representation. 
Företaget, ett välkänt rederi, ville träffa mig över en middag och jag undrade vad Magdalena tyckte? Skulle jag acceptera alkohol under intervjun/middagen eller ej?

Det tyckte hon, förstås, inte!

Hon rekommenderade mig att välja mineralvatten eller juice, inte bara för att jag skulle hålla mig nykter utan mest för att visa att hela upplägget av rederiet var förkastligt!

Jag fick aldrig jobbet!

De jag mötte under intervjun hinkade glatt den ena ölen efter den andra och ansåg säkert att jag var en alltför trist typ.

Det är jag Magdalena evigt tacksam för!

Mitt arbetsliv kom att te sig helt annorlunda än om jag groggat ihop med de käcka rederirepresentanter som uppenbarligen ansåg att jag borde kunnat släppa loss mer än vad Magdalena, helt riktigt, rekommenderade!

Saknaden är denna fredagskväll mer än stor!

Jag tänker att många av mina landsmän inte förstår vanligt hyfs och inte kommer det att bli bättre efter att etikettens Drottning nu kastat in handduken!

Sov gott Magdalena! Jag saknar dig ofantligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar