7 september 2017

Moderaterna dödar Cityakuten och blir vänsterpartister?

SVT Nyheter Stockholm berättar på torsdagskvällen att Stockholms läns landsting inte förlänger avtalet med Cityakuten, centralt belägen vid Hötorget i huvudstaden, när det gäller kirurg- och medicinmottagning.

Marie Ljungberg Schött (M), landstingsråd, säger i en kommentar att vi i stället får ”en ny nivå” (…) ”där vi också tillför närakuter.”

Som borgerlig väljare, oftast med tanken att ju fler alternativ desto bättre och låt människor välja, låter dagens besked som sprunget ur den vänstraste av världens alla röda vänsterstrumpor!?!

Jag kan ju inte riktigt säga säkert men tanken slår mig att Moderaterna har stora problem på de allra flesta områden och partiet som mången gång fått min röst riskerar att inte få den om ett år om de inte unisont går och kammar sig och slutar upp med dumheter i parti (Häpp!) och minut.

Jag kan bara gå tillbaka till mig själv; Jag har en alldeles utmärkt, privat driven, vårdcentral som oftast erbjuder en akuttid med kort varsel närhelst detta behövs. När de inte har lyckats prestera en tid har jag vid några tillfällen uppsökt Cityakuten och där fått alldeles utmärkt hjälp!

Ljungberg Schött kanske inom kort kommer att förklara hur de nya landstingsdrivna närakuterna ska kunna locka till sig personal. Samtidigt kanske hon meddelar ett partibyte och tar på sig, de identiskt lika, allvädersstövlarna som vänsterpartister i allmänhet vurmar för!
Både och är uppenbarligen inte längre Moderaternas idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar