1 september 2017

Fredagsfest utan skräpkanaler!

I kväll missar jag ”underhållning” med Carina Berg, en 17 år gammal långfilm och del 786 av en amerikansk ”komediserie.”

Jag får heller inte se ”CSI”, ett avsnitt som redan gått sisådär femtielva gånger i TV.

Är jag ledsen?

Nej, verkligen inte. Vad helt underbart det ska bli att slippa ett par skitkanaler och i stället få tillfälle att titta gratis på ett antal andra kanaler som vanligtvis inte är tillgängliga i det kabelabonnemang jag har!

Det pågår arbete med att installera fiber i den fastighet jag bor och vi boende utlovas, när detta är klart, möjligheter att själva plocka ihop precis de kanaler vi vill ha och har råd med. Från valfri leverantör!

Jag är så oändligt trött på det orubbliga kanalpaket, från den enda möjliga leverantören, jag har som innebär att jag betalar för ett antal kanaler jag aldrig tittar på.

Denna fredagskväll blir det därför fest och det är troligt att jag passar på att kolla igenom en del av det som finns att tillgå bara en fiberkabeluttagsinstallation bort.

Kanal 5 och Kanal 9 kommer snart att kunna fetglömma mig som kund, precis som de dissar mig i dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar