26 augusti 2017

Reinfeldts wedding crashers!

Jösses vad jag hoppas att Fredrik Reinfeldt och hans sambo, Roberta Alenius, fått okej från bröllopsparet att ta med sin fyra månader gamla bebis.

Expressen rapporterar från Visby där Lily Assefa vigs samman med Michael Wolf.

Med barnvagnen i högsta hugg glider paret Reinfeldt/Alenius fram mot festligheterna.

Jag trodde att vår allvetande etikett-gudinna, Magdalena Ribbing, gjort klart, en gång för alla, att några barn, ännu mindre bebisar, hör hemma på ett bröllop i allmänhet och ett kändisbröllop i synnerhet.

Låt mig göra klart att jag gillar Fredrik Reinfeldt och saknar tiden då han ledde Moderaterna.

Jag har dock en smula svårt med tanken på att han och nya kärleken tänker börja krascha fester genom att medbringa bebisar.

Så ”öppna hjärtan” tror jag inte att festdeltagarna har även om de, enligt Expressen, jollrade glatt med den just då skönsovande Alessia, 4 månader gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar