28 juni 2017

Förstatliga Postnord! Genast!

Att Postnord inte klarar av sitt uppdrag att distribuera postförsändelser till allmänheten är nog vid det här laget allom bekant.

10 juni berättade SVT Nyheter att det på den stora postterminalen i Årsta, i södra Stockholm, ligger 5000 paket och brev i stora blå postplastbackar. 5000 försändelser som liksom aldrig kommer fram! Det är ofattbart!

I söndags beställde jag varor från ett företag i Norrköping. Under måndagsmorgonen meddelade företaget att försändelsen sänts iväg. Jag fick också en kod för att kunna spåra min försändelse.

Tisdagen gick – inget meddelande om att jag har ett paket att hämta på mitt uthämtningsställe.

Onsdagen har snart passerat – inget meddelande om att jag har ett paket att hämta på mitt uthämtningsställe.

Knappade in koden på Postnord:s hemsida för att kolla vad som händer.





















Paketet kom alltså fram till postterminalen i Årsta vid halv tre-rycket i morse.

Varför ända in i glödheta helvetet har ni inte distribuerat ut paketet under dagen i dag så att jag vid det här laget hade kunnat hämta hem mina beställda varor?

Postnord klarar inte av uppdraget, ledningen borde avgå och för övrigt borde postdistributionen förstatligas igen! Detta sagt av en vanligtvis företagsvänlig privatiseringsivrare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar