23 maj 2017

Terror, död och piskrapp!

Ännu en ohygglig dag på många sätt!

Terror i Manchester, Roger Moore är död och i Indonesien spöar de skiten ur homosexuella!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Tro mig; Jag har flera muslimska vänner och bekanta. De börjar få alltmer svårt att förklara för mig vad deras religion står för och varför den tar sig så många märkliga uttryck?

Jag begriper mycket väl att ynglingen som blåste sig själv i luften i går kväll i engelska Manchester måste ha varit svårt radikaliserad, bortom det normal-muslimska och bortom det Koranen anser. Självklart ska både vi som inte är muslimer och de som anser sig vara av det rätta virket inom islam förfasas och fördöma!

Samtidigt kommer uppgifter från Aceh-provinsen i norra Indonesien om att två homosexuella män piskats 166 gånger för att de uppenbarligen fattat tycke för varandra. 
Piskningen skedde inför en stor ansamling människor i provinsen som infört sharialagar. 

Vad säger detta om islam?

Kungaparet är på besök i landet och enligt Expressen ska HBTQ-rättigheter tas upp under det officiella statsbesöket. Som motvikt till Kungaparets jollriga grattis till de välförtjänta guldmedaljörerna i hockey-VM.

Roger Moore sa i flera intervjuer att James Bond aldrig skulle kunna vara homosexuell. Varför då, undrar jag?

På många fronter måste kampen för kärlek och emot våld föras. På många håll måste tydliggöranden ske, särskilt i religionens namn, om vad som är okej och vad som verkligen inte är det!

Som sagt; En otroligt sorglig dag på många sätt! 

Det brukar heta att när Fan blir gammal blir han religiös. Har vi nått dit nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar