17 maj 2017

En Kung i cockpit på KLM!

Läser en kul nyhet på BBC;

Kung Willem-Alexander av Nederländerna knäcker extra som co-pilot på KLM!

”På kaptenens och besättningens vägnar hälsar jag er välkomna ombord”, säger han och meddelar att han aldrig berättat vem han är men att holländska passagerare ibland frågat kabinpersonalen om rösten som låter så bekant.

Han påstår sig aldrig ha blivit igenkänd när han promenerat genom terminaler iförd KLM:s uniform och här ställer jag mig själv stilla frågan; Har alla holländare besökt Amsterdams ”kaféer” i sådan omfattning så att deras hjärnor är totalt sönder-pårökta?

Jag tänker att om vår Kung skulle vandra genom avgångshallen på Arlanda, iklädd något flygbolags uniform och med ”kapsylen” (uniformsmössan) på huvudet så tror jag nog att all verksamhet skulle stanna av.

Men så funkar det uppenbarligen inte på Schiphol.

Kung Willem-Alexander har hittills ”rattat” Fokker-maskiner men nu, då denna flygplanstyp ska bort ur KLM:s flotta, måste han sätta sig i skolbänken igen för att uppgradera sig till Boeing 737, en flygplanstyp KLM använder sig av på Arlanda.

Nästa gång det bär av ut i vida världen kanske det är en Kung som höjer noshjulen! Vad häftigt det vore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar