12 februari 2017

Löfven och Linde beslöjar kvinnor!

Tillsammans med en stor svensk delegation besökte Stefan Löfven (S) i helgen Iran. I sitt släptåg fanns handelsminister Ann Linde (S). Hon klädde sig i slöja och för detta har hon nu fått, rättförtjänt, kritik.

”Det är deras lag”, säger hon men säger samtidigt att när hon inom kort kommer att resa till Saudiarabien inte kommer att bära slöja eftersom att det där ”inte är lag på att bära slöja.”
Ett sådant praktfullt megahyckleri!

I min närhet finns en kvinna, ursvensk, gift med en muslimsk man som hon har två barn tillsammans med.

Under de senaste åren har hon varit öppen, glad, ja sprallig när vi mötts.

Alldeles nyligen mötte jag henne. Klädd i slöja! Allvarlig. Tillbakadragen. 

Jag respekterar hennes val men jag sa: ”Det val du gör är alldeles ditt eget. Klär du sig i slöja för att du själv vill det, och det helt och hållet är av din egen fria vilja, så kommer jag att tokrespektera dig och försvara dig. Är det däremot så att slöjan funnit sin plats på din hjässa för att någon annan krävt det så kommer jag aldrig förstå.”

Jag fick aldrig något svar!

Ann Linde har en del att förklara för alla de som mot sin vilja kuvas och tvingas bära ett klädesplagg som de kanske inte alls valt om de själva fick bestämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar