14 januari 2017

Donald och Vladimir två strypsnaror!

När jag läser, på CNN, att Donald Trump sågar människorättsaktivisten och kongressledamoten John Lewis i en tweet så tänker jag ärligt att jag själv när jag är rejält packad (har aldrig varit pårökt eller testat annan skit!) kan häva ur mig allsköns dynga som jag senare tvingas, för att behålla någon slags heder och värdighet, be om ursäkt för.

Nu återstår mindre än en vecka tills labile Donald är president i det USA som jag inte längre kommer att älska som jag gjort.

Det återstår mindre än en vecka innan hans barn, och andra släktingar, får möjligheter att påverka utvecklingen i landet och i Donalds företagsimperium.

Redan nu pågår nedmonterandet av ”Obamacare”, hälsoreformen som givit miljontals människor möjlighet till sjukvård, något de inte hade före införandet och något de inte kommer att ha inom kort!

Utvecklingen västerut är skrämmande! Rena Vilda Västern tycks det bli!

Samtidigt har vi kufen i öst, Vladimir, vars gossar nu funnit att det går att påverka val via cyberspace.

Vid något tillfälle efter det amerikanska presidentvalet tänkte jag att vi kanske måsta låta Donald Trump få en chans att visa sig vara ämbetet värdig! Det tycker jag inte längre!

Spiken i kistan för labile Donald kom när han gav sig på Meryl Streep, en fantastisk skådespelerska som han tidigare lovprisat! Utfallet mot Streep visar att han inte är en man som någonsin står för sina åsikter utan populistiskt, i alla fall vad han själv tycks tro, häver ur sig vulgärt tyckande, inte så litet hipp-som-happ!

Jag känner strypsnaror från både väst och öst och undrar hur det egentligen ska gå med världen som vi kände den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar