19 november 2016

SR Ekot fortsätter språkkollapsen!

I går bloggade jag om en språklig kollaps vid SR Ekot. Efter att jag påtalat felet, i väl bryska ordalag, för redaktionen fick jag, rättvist, mejlrapp över fingrarna från ansvarig redaktör.

Jag vill så gärna tro på public service, jag vill tro på det nyhetsredaktionen på Ekot påstår och jag förväntar mig att språket ska vara korrekt svenska men kanske förväntar jag mig för mycket?

Redan tidigt under skoltiden fick jag lära mig att två negationer blir till något positivt.

Nu har det gått ett par timmar sedan jag, rättshaveristiskt, jag vet, påpekade för Ekot att deras språk fortsatt lämnar en hel del att önska.

I dag påstår de, för mig med mattekunskaperna i gott minne, att de tror på att partierna har mycket att vinna på en hårdare ton….


I rest my case! Suck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar