29 november 2016

Okej säga f***a i SVT!

När folk säger fel saker i TV så stormas det.

Ibland med all rätt! 

Att Suzanne Axell inte gav svar på tal, när arga snickaren Anders Öfvergård sa vad han egentligen anser, är något som får stå för henne. 

Axell verkar mest självupptagen och lyssnar sällan på varken gäster eller Doktor Gunilla i det populära ”Fråga Doktorn” och hon har en så pass dålig tajming att extremt allvarliga ämnen gärna flamsas bort med korkade kommentarer.

Jag har aldrig förstått Suzannes storhet!

Ibland, däremot, när folk säger fel saker i TV så reagerar ingen!

Jag har tidigare i min blogg ondgjort mig över tv-kanalernas tjatighet där exakt samma programserie kommer igen år efter år. Troligen beror det på höga, fullständigt ofattbara, tittarsiffror. Svenska folket tycks vara så pass lättroade så att samma typ av program kan sändas under ett par generationer. Folket trallar med i sofforna trots tjatet!

Därför är det med en viss sorg jag nog kommer att ta farväl av ”Allt för Sverige” efter denna säsong. Nu börjar tjatigheten och igenkänningsfaktorn reta produktionen av magsyra. Synd att inte programmet kan förnyas på något sätt för det är kul att följa amerikanerna på jakt efter en date med den svenska släkten.

I årets säsong heter en av deltagarna Micka Cain, en 34-årig tjej från Cincinatti.
Micka har varit med i ett antal utslagningstävlingar så här långt och vid fler än ett tillfälle har hon skrikit f***a när det gått mindre bra!

Utropet har förvisso varit på spanska men vi är många i Sverige som talar och förstår även det språket!

Att inte landets kultursidors vänsterfeminister fullkomligt flippat ur är obegripligt. Till och med jag hade haft viss förståelse om de hade gjort detta för det är inte kul att höra Mickas vrål!

SVT borde ha klippt bättre i det inspelade materialet!

¡Coño!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar