20 augusti 2016

Om höjd- och diktaturskräck!

I unga år var jag inte alls så mesig när det gäller höjder men med stigande ålder har jag fått allt större skräck för att befinna mig högre upp än omgivningen.

Att kliva upp på en pall för att mecka i taket, byta glödlampa, ta ned gardinerna för tvätt eller nå längst in på översta hyllan i någon garderob är numera kräkkänsloframkallande. Världen snurrar och jordens undergång är nära!

Kan ibland, i samband med att jag väntar på John Blund, drabbas av sådana där tokryck i sängen som jag vet att många andra har; Jag faller från hög höjd! Brr! Tar en stund att finna ro igen!

Blir därför kräkfärdig bara av att läsa, på SVT Nyheter, att världens längsta hängbro med golv av glas öppnats i södra delarna av Kina. 430 meter lång och på 300 meters höjd.

Fritt fall på Gröna Lund eller hängbron i Kina; Glöm mig snälla!

När det gäller Kina så är det hur som helst inte aktuellt!

Det är uteslutet att jag skulle besöka något odemokratiskt land, med avsaknad av grundläggande mänskliga rättigheter och fria val, oaktat vilket land det handlar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar