17 augusti 2016

Fjädrar, vad det "snöade" i natt i Stockholm!

Promenerade nedför Hamngatan i huvudstaden tidigt i morse.

Reagerade över att jag först såg några fågelfjädrar. Tänkte; Nu jäklar har duv- eller sparvhöken fått sig ett skrovmål i natt.

Sedan såg jag ännu mer fjädrar. Och ännu mer fjädrar. Hann tänka att nu är det nog banne mig en struts som strukit med. Frågan var bara vilket rovdjur som lyckats fälla denna gigantiska fågel? Mitt i Stockholm? Och var kom strutsen ifrån?

På onsdagseftermiddagen berättar DN att fjäderspridandet över Stockholm City var en del av den ungdomsfestival, kallad ”We are Sthlm”, som pågår i staden.

Ansvariga för fjädernedskräpandet i city säger till DN att fjädrarna kom från redan döda fåglar, som om detta vore en förmildrande omständighet?

Hur fjädrarnas ursprungsfåglar haft det får vi inte veta!

Jag brukar verkligen inte dela uppfattning med ”Djurens rätt” och deras totala veganpropaganda men i dag håller jag med när de kallar ”upptåget” för vidrigt.

Att sprida ett ton fjädrar över Stockholms innerstadsgator var knappast den mest briljanta av idéer som kulturfestivalens arrangörer nu tvingas stå till svars för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar