15 juli 2016

Om Aftonbladet och nyhetsvärderande!

Med tanke på nyhetsläget i världen så var kanske inte mitt tidigare inlägg, om toalettpapper, särskilt begåvat, jag erkänner!

Dock är jag inte nyhetsredaktör som har att ta ställning till vad som är en ”nyhet” och vad som inte är det!

Det finns i dag en anledning till att det aldrig skulle falla denna bloggare in att inhandla ett enda exemplar av tidningen Aftonbladet.

Nyhetsvärderandet på denna skitblaska lämnar så himla mycket att önska så att alla landets klockor tvärstannar!

”Emma, 27, kom hem – möttes av kvargexplosion” är rubriken som gör mig än mer säker på vad jag i årtionden länge misstänkt; Aftonbladet är inte min primära nyhetskälla, har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar