29 juli 2016

Gabriel Wikströms sexintresse en orgasm av slöseri med skattemedel!

Å herrejösses!

Jag har aldrig tvivlat på min politiska hemvist och med jämna, alltför jämna, mellanrum får jag bekräftat varför jag aldrig någonsin röstat på något parti beläget till vänster om ”mittsnöret.”

Gabriel Wikström (S), folkhälso- sjukvårds- och idrottsminister, kritiserades redan när han tillsattes för sin avsaknad av kunskap i hälsofrågor. Samtidigt blev han omtalad i media för att vara snygg. Hade han varit en hon så hade vänsterfeminismen imploderat i galla!

I maj i år skrev Lisa Magnusson i en krönika i tidningen Metro om vår folkhälsominister: ”…det är inte folkhälsa han ägnar sig åt, utan att försöka lagstifta fram sund livsstil.”

I dag slår Wikström, på DN Debatt, ett slag för sitt stora sexuella intresse. Något som gör att han nu beslutat att Folkhälsomyndigheten fått i uppdrag att enkät-ledes undersöka hur vi idkar sexuell samvaro. Nyheten har redan rönt internationellt intresse och bl.a. BBC berättar så att jag skäms över att vara svensk.

Wikström skriver: ”Sexualpolitiken får inte bara handla om specifika problem. Den måste också handla om det som är lustfyllt med sex.”

Möjligtvis tänker sig regeringen ett framtida manifest över hur man bäst idkar sosse-sex?

Expressen publicerar på fredagseftermiddagen, på nätet, en mycket läsvärd, rolig och vass ledare under rubriken ”Gabriel Wikströms sex är en privatsak” där ministerns förslag toksågas strax under pungkulorna!

Ledaren avslutas med att Expressen betackar sig för en affischkampanj ”där Gabriel Wikström rekommenderar sex till åtta ligg i månaden” eftersom en sådan skulle kunna få hela befolkningen att bli asketer. Nja, säg inte det, men mer om det i slutet av detta inlägg.

Hela enkätidén är på förhand dömd att misslyckas och syftet med den är fortsatt inte förklarat.

Jag ser framför mig hur mängder av besvarare drar till med sådana valser så att ”den svenska synden” från förr kommer att te sig som en lätt bris i jämförelse med dagens sexuella fantasier.

Det hela får mig att minnas en insändare jag läste i samband med senaste Folk- och Bostadsräkningen. Även det en undersökning som mötte kraftig kritik eftersom den dessutom var obligatorisk.

Jag letar fram min gamla skokartong med tidningsurklipp jag sparat och finner nästan direkt det jag söker; En insändare, troligen klippt från Expressen, skriven av signaturen ”Sabba Fobben” på Lidingö.

Insändarskribenten konstaterar att bara för att en undersökning är obligatorisk att besvara så behöver detta inte betyda att vi ska avge sanningsenliga svar. Några exempel från denna favoritinsändare som som sagt avser Folk- och Bostadsräkningen men som lätt kan anpassas till en sexundersökning:

”Alltså, fyll i blanketten, men gör det kreativt. Börja med att ändra förtryckta siffror.”

”Hävda att du bytt namn till Emanuhubb Puntleben eller Zingolill Bratwurst.”

”Som yrke föreslår jag något snuskigt, t ex ballhojtare eller sugotekarie.”

”Du arbetar 350 timmar i veckan och färdas till jobbet i helikopter eller trampbil.”

Osv, osv.

Då jag bara har klippt ur själva insändaren kan jag tyvärr inte hänvisa till exakt datum då den publicerades eller i vilken publikation. En sökning på insändarens rubrik, ”Zingolill Bratwurst tar helikoptern till jobbet” ger heller ingen ledtråd.

Åter till Gabriel Wikströms sexsnokande.

Jag delar inte Expressens uppfattning av att vi alla skulle avstå från all sex i livet om vi fick se Wikströms nuna på affischpelare.

Jag skulle aldrig sparka ut Wikström ur mitt sovrum. Dock tror jag att hans och mina sexuella preferenser inte alls är kompatibla. Fast å andra sidan skulle jag nog kunna lära honom ett och annat som han troligen inte känner till och som han sedan skulle kunna notera i den egenbeställda undersökningen…

Wikströms, och därmed hela regeringens, beställning till Folkhälsomyndigheten, är ännu ett galet slöseri med skattepengar.

Det är rent ut sagt helt fucked up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar