19 juli 2016

"Chicago Med" gör mig beroende!

Jag vet! Det är sjukt! Jag är beroende!

Men jag tror inte att jag är ensam i denna min sjukdomsinsikt! Jag påstår att vi är flera miljoner, kanske miljarder, på jorden som lider/njuter lika mycket av åkomman.

”Cityakuten”, ”Chicago Hope”, ”House” och fler andra serier som utspelar sig i sjukhusmiljö har genom åren rönt stora framgångar. Vi som sitter uppkrupna i soffhörnorna kan liksom inte få nog av blodiga kompresser, läkare som stundtals verkar vara de som är mest sjuka av alla inblandade eller diagnoser som tycks vara för otroliga för att vara i närheten av verkligheten.

Själv stornjuter jag sedan ett par månader av nya ”Chicago Med” som går på sena måndagskvällar i TV3. Låt mig vara tydlig: Jag njuter inte av TV3 och det skulle aldrig falla mig in att se ett program ”live” i denna, eller någon annan reklamfinansierad, kanal. Hos mig är det inspelning som gäller och tittande i efterhand då de hysteriskt frekventa reklamavbrotten snabbspolas!

Nya ”Chicago Med” gör nog ingen sjukhusserienörd besviken. Med intressanta karaktärer och skitsnygg personal (Hallo Dr Rhodes and Dr Halstead, welcome to Stockholm!) och diagnosställande bortom horisonters gräns kan jag inte bärga mig inför kommande avsnitt.

Av premiärsäsongen återstår bara några få avsnitt men jag läser på nätet att amerikanska NBC beställt en säsong 2! Tack NBC!

Jag hoppas att få fortsätta att följa gänget på sjukhuset under många år! För att jag skulle tillfriskna från denna min åkomma är inte troligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar