5 juni 2016

SR P4 Plus, åldersdiskriminerande och underbar!

Sveriges Radio har startat en ny digital kanal, SR P4 Plus, som de påstår är ämnad för ”personer över 60 år!”

Sorry SR, men jag känner mig oerhört gammal och inte minst åldersdiskriminerad!

Under söndagens långkok inför middagen beslöt jag mig att lyssna till den nya kanalen och jublar över en otroligt härlig blandning av musik som inte alls bara faller 60-plussare på läppen! Fnys!

Diana Ross, The Refreshments, Gypsy Kings, Donna Fargo med "United States of America" och många, många andra förgyller min stund framför spisen och jag tänker att den som kommit fram till programidén borde ha någon slags relation till gamla tiders ”Melodiradion” men att han/hon troligen är så ung så att han/hon tror att vi som gillar denna typ av musik tillhör en sedan länge utdöd generation av dinosaurier!

Programidén är briljant SR, inte tu sagt om saken, men ni får ju verkligen ta och vässa på beskrivningen av den nya kanalen samt fundera över vilka målgruppen egentligen är!

Än har många som säkert skulle uppskatta P4 Plus långt kvar till 60-årsdagen och några dinosaurier från urtiden är verkligen varken vi lyssnare eller de artister vi får njuta av! Oavsett årtalet som framgår av födelsebeviset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar