24 maj 2016

Om lägenhetskontrakt, hyckleri och storhetsvansinne!

När Margot Wallström erbjöds en lägenhet, av Kommunals ordförande Annelie Nordström, över ett glas vin eller tre, och tackade ja så handlade det inte om ett lyckat mutförsök.

Detta slår chefsåklagare Alf Johansson fast i dag eftersom det, enligt honom, inte går att bevisa ”tjänstesambandet, det vill säga om hyreskontraktet tilldelats statsrådet med anledning av hennes ställning.”

Ehh, jo tjena!

Som om Annelie Nordström varit beredd att dela ut lägenheter till höger men mestadels åt vänster åt behövande i största allmänhet.

Hade en dubbelarbetande städerska, i starkt behov av nytt boende, slavande på någon sunkig sjukhusklinik, erbjudits ett lägenhetskontrakt så hade jag verkligen begripit dagens beslut.

I min värld torde just Margot Wallströms yrkesposition ha varit en alldeles väldig grundpelare i resonemanget som ledde fram till erbjudandet om bostad. Och hade statsrådsposten inte spelat in så hade det ju handlat om vänskapskorruption i den högre vänsterskolan, något som Nordström bekräftar i intervjun med DN i förrgår där hon säger:
”Förbundsstyrelsen har tagit beslut om en ny policy, som innebär att de enda som kan få lägenheter är ombudsmän.”

I dag säger Wallström, till SR Ekot att ”det enda är att jag har fått min heder ifrågasatt för det är alltid viktigt för mig att kunna göra rätt för mig.”

Detta sagt av Sveriges utrikesminister som hycklar, lismar, bjuder på Sverigeresor, stryker mörkerstater medhårs och gör allt som står i hennes makt för att Sverige ska få en plats i FN:s säkerhetsråd.

Det står en air av självpåtagen unkenhet inte bara om departementet vid Gustaf Adolfs torg utan om hela den regering som fortsatt anser sig stå högt över den befolkning som, tyvärr, valde den till makten för ett par år sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar