29 maj 2016

Dags för "Allt för USA" SVT?

SVT:s hemsida går det nu att läsa om den kommande säsongen av ”Allt för Sverige” där svensk-amerikaner tävlar om att få möta sina efterlevande släktingar i vårt vackra land.

Vi kommer att få möta en ”cowgirl” och Erica, som hette Eric när han/hon föddes, Erik som är ”a big girl linside”, svårt religiösa Ingrid som vill pådyvla sina barn sin tro, Steven som är en MMA-fighter och några till.

Jag tycker att det är infamt kul att följa tv-seriens utvalda i deras kamp om att få träffa sitt genetiska ursprungs efterlevande!

Efter ett antal säsonger börjar jag dock tänka att det vore dags att göra det omvända; ”Allt för USA!”

Jag tror att en omvänd serie, där nu levande svenskar får tävla om att träffa deras nu levande genetiska släktingar boende i USA skulle kunna bli en lika stor succé!

Min egen mormor hade två systrar som, strax efter första världskriget, emigrerade till Amerika. Jag vet att jag i dag har ett stort antal släktingar i delstaten Washington, i och runt staden Tacoma, som bär gener som vi delar!

Jag tror att många svenskar har samma erfarenhet med tanke på de stora emigrantvågor som för mer eller mindre 100 år sedan var verklighet i vårt land och jag tror att en omvänd programidé skulle bli en lika stor succé som den serie som nu ”drabbar” oss för vilken gång i ordningen.

Jag skulle absolut anmäla mig! Även om jag inser att konkurrensen nog skulle komma att bli outhärdligt svår så vill jag gärna tro att jag skulle orka kämpa ända in i kaklet i kampen om att få möta de som i dag bär en genuppsättning som påminner om min egen!

Vad häftigt det vore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar