9 april 2016

Fritidsresors grundare har rest vidare!

Jag var aldrig en ”blåskjorta.” Min uniform var lilafärgad och det var inte utan att jag och mina kollegor fnös lite nedlåtande åt att bli kallade ”danskjävlar” av de blåa!

Så här många år senare är det lätt att tänka att tonen, och konkurrensen, inte borde ha varit fullt så uttrycksfull.

I tisdags avled en av Fritidsresors grundare, Bengt Bengtsson, något som tyvärr bara sajten travelnews.se rapporterat om när dessa rader skrivs.

Bengt, som blev hedervärda 91 år gammal, var den som introducerade lägenheter för de svenskar som ville ut på semester. Våningar med kök och matlagningsmöjligheter blev en stor succé och är så än i dag. Att kunna fixa till en egen måltid på semestern är fortsatt en efterfrågad charterprodukt.

Själv har jag svårt att tänka mig en semester där jag står och fixar käk. Att gå till ett dukat bord är, åtminstone för mig, värt alla surt förvärvade och spenderade semesterkronor i världen.

Därmed inte sagt att jag i dag inte lyfter på hatten för en framstående ledargestalt inom den svenska resebranschen!

Synd att inte svensk media, med åtskilliga reserelaterade reportage på agendan, har vett att göra detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar