21 november 2015

Rör inte mitt badkar Kungen!

Kungen ger sig in i miljödebatten.

I en intervju med SvD föreslår han, enligt honom själv ”lite skämtsamt”, att badkar borde förbjudas.

Jag tror de flesta förstår vad han är ute efter men samtidigt kan jag tycka att mannen som värmer upp åtskilliga slott, stora byggnader med högt i tak och knappast byggda enligt nuvarande miljötänk, borde akta sig för att reta gallfeber på oss mer ”vanliga.”

Förresten; Var det inte Kungen som såg till att frugan blev med poolanläggning vid en jämn födelsedag för ett tag sedan? Och byggde inte kungahuset nyligen pool vid Solliden? Troligen används rikligt med klor i de båda anläggningarna!

Själv skulle jag inte vilja vara utan mitt älskade badkar! Även om det oftast bara blir en extremt snabb dusch på vardagsmorgnar så är det fantastiskt att ibland tända många ljus, hälla upp, både i glas och i det skummande och heta badkaret och sedan sakta krypa ned och stornjuta. Länge, hett och ångande!

Jag försöker annars tänka på miljön så gott jag kan men om Kungen skulle få igenom sitt förslag på att bannlysa badkar skulle jag nog starta en motståndsrörelse med illegala badkarsklubbar med skumbadsflaskor, värmeljus och svartförsäljning av bubbel i glas på agendan!

Rör inte mitt badkar Kungen! 

1 kommentar:

  1. Jag sorterar både papper, metall, plast, glas, batterier och glödlampor.
    Jag köper ekologiskt kött (de få gånger jag äter kött) och jag köper MSG-märkt fisk. Jag väljer ofta miljövänliga varor och undviker plastförpackningar.
    Jag försöker att handla närproducerat.
    Jag köper inte varor med palmolja.
    Jag cyklar till jobbet.
    Jag borstar aldrig tänderna under rinnande kran.
    Hur ser miljötänket ut på slottet, Kungen?
    Jag håller med käre bloggaren, och vill tillägga:
    Om du rör mitt badkar, Kungen, så ska jag dra dig inför EU-domstolen!

    SvaraRadera