23 oktober 2015

När gamla korvnyheter blir nya praktpastejer!

Nu är det bevisat!

”Nyheter” är varken så nya eller heta som vår media vill låta påskina.
I dag slås det upp i både tidningar och TV att det är fullständigt livsfarligt att käka korv och att produkter som innehåller nitriter bla bla bla…..

Källan som citeras av alltifrån TT till SVT är den brittiska tidningen Daily Mail.

Jag drabbades av svåra déjà vu-känslor när jag hörde talas om detta till morgonfikat. Det slutade med att jag sökte igenom min egen blogg och se; Den som söker han ska finna!

Den 13 januari 2012 var British Journal of Cancer först att berätta det som Daily Mail i dag slår upp som värsta scoopet.

Varför svensk media hakar på utan att ens göra en kontroll i arkiven är obegripligt men samtidigt får alla nyhetskonsumenter en praktbekräftelse på att allt som framstår som nytt i media alls icke är det!

Därför avstår jag att i dag kommentera dagens skräckbesked till alla oss som inte kan tänka oss en tillvaro utan allsköns pastejer och korvprodukter utan nöjer mig med att hänvisa till ett snart 4 år gammalt blogginlägg som fortsatt står sig väl trots åldern:


Kanske är 3 år och 10 månader maxgränsen för media när det gäller att göra faktagranskningar bakåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar