7 augusti 2015

Blev MH370 nedskjutet?

Jag försöker alltid anstränga mig för att vara så logisk i mitt tänkande som jag bara kan. Samtidigt har jag ett konspirationsteoretiskt andra jag som stundtals går segrande ur striden!

Om det malaysiska flygplanet MH370 har jag bloggat mången gång och jag är inte alls säker på att dagens inlägg blir det sista i raden som avhandlar mysteriet med det ”försvunna” flygplanet.

Konspirationsteoretikern i mig har bilden klar för sig, en bild som inte förekommit särskilt mycket i media. Tvärtom påstår australiska myndigheter att de letar på precis rätt plats i Indiska oceanen. Några dagsresor från den plats där jag tror att flygplanet, och alla dess ombordvarande, vilar på havets botten!

På morgonen efter att flygplanet försvann uppgav sig invånare på den avlägset belägna atollen Kudahuvadhoo i Maldiverna ha sett ett flygplan, med röda och blå detaljer, flyga förbi med skrikande motorer på låg höjd.

Marc Dugain, fransk författare, påstod under våren att han trodde sig veta att flygplanet tagits över av hackare och styrts mot en flygbas, som jag strax namnger!

Den 6 april i år hade Expressen en artikel där de intervjuade Annette von Arnold som påstod sig ha sett juiceförpackningar och skor i stor omfattning på den maldiviska ö hon besökte.

Kaptenen på det malaysiska flygplanet hade en egen flygsimulator i hemmet. En flygsimulator där han lär ha övat på inflygningar mot NATO-flottbasen Diego Garcia i södra Indiska Oceanen.

Osv, osv.

Vad sanningen med flygplanet är tror jag kommer gömmas för mänskligheten under överskådlig framtid.

Jag tror dock att kaptenen, kanske med hjälp av andrepiloten, tänkte genomföra någon slags markering, kanske ett attentat, mot flygbasen.

Kanske resulterade detta i att flygplanet blev nedskjutet av NATO-styrkor när det närmade sig den avlägset belägna ön som har stora militärstyrkor?

Jag har svårt att tro att allt det material som nu flyter ilandön Réunion skulle ha färdats i en enda samling över det oerhört stora avståndet från den plats som australiska företrädare påstår är nedslagsplatsen.

Oavsett om skisser över havsströmmar visar på möjligheten så borde möjligheten att bråten kommer flytande från en närmare belägen plats vara betydligt större.

Dessutom borde de vittnen som berättat om vad de sett föräras större trovärdighet av de medier, myndigheter och ”experter” än vad som är fallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar