17 maj 2015

Schlagernördarnas vecka är här!

Det har varit dåligt med inlägg från denne bloggare under några dagar. Anledningen är att jag, till mångas stora förundran, laddar inför kommande vecka som, hur sjukt det än kan låta, är viktig.

Det är ju för tusan Eurovision-vecka i antågande och några blogginlägg kommer nog inte att komma under veckan då jag är fullt upptagen med att, tillsammans med lika galna nördar som jag själv, njuta av de tre kvällarna. Kvällar då vi kommer att förfasas, skratta, vara hånfulla och ibland gilla det vi ser.

I glada vänners lag, som alls inte tror på samma låtar som denne bloggare, kan det komma att bli högljutt när analyserna ska göras. Men schlagertraditionen är till för att hållas och jag kommer att sitta i samma soffa och med samma galenpannor som under ett stort antal år! 

Oj, vad kul det ska bli!

Ska man tro förhandsspekulationerna, och det ska man oftast inte, så lutar det åt att nästa års schlager-em inte kommer att kräva någon längre resa för de som vill se spektaklet på plats. Måns ligger bra till men jag undrar jag om det räcker hela vägen fram!?!

Om mindre än en vecka vet vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar