1 maj 2015

Om en "tjej" jag gillar!

Det finns en ”tjej” jag gillar!

Hon är slät på utsidan medan hennes bröder och systrar är räfflade!

När hon kommer farandes och stannar i närheten av mig blir jag, jag vet att det låter knasigt, lycklig!

Hon var den allra första bland de nya, det finns fortsatt äldre som delvis jobbar, som kom i min närhet och som jag hyste märkliga känslor inför!

Hon är så fin!

Med bättre utrymme än vad någon av hennes kompisar kan erbjuda, hon erbjuder ca 15 cm mer utrymme för mig än någon av sina kollegor beroende på sitt yttre, är hon perfekt!

Luftkvaliteten hon erbjuder är bättre än alla andras! Hon har kapacitet att värma när det är kallt! Dessutom fixar hon kyla under varma sommardagar! Både till mig, andra och till hennes ledare för stunden!

Hon ser till att jag är fräsch när jag kommer fram till den destination jag tänkt mig!

Hon är på alla sätt enastående! Faktum är att hon är ensam i sitt slag! Japp, hon är unik!
Strax efter ”födelsen” döptes hon till Incognito (alla hennes modernare kompisar har också ett eget namn!). Senare fick hon ett nytt namn; Elvira!

Jag älskar Elvira!

Hon är ett unikum i sin bransch!

Obegripligt nog är hon den enda tunnelbanevagnen av sitt slag i Stockholms t-bana.
Hon far fram och tillbaka på den gröna linjen och erbjuder bättre resemiljö än någon av sina kompisar. Det är fullständigt ofattbart att SL inte valde att beställa syskon till Elvira utan valde trängre vagnar med sämre ventilation när det skulle köpas in en modernare vagnpark!

Ser du Elvira komma farande när du står på plattformen så kliv på! Du får den bästa av Stockholmska tunnelbaneresor, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar