31 maj 2015

Cruise och Travolta är "SP" för mig!

Då jag var bortrest när dokumentären ”Fångade av scientologin” gick så hade jag inte tillfälle att se den när den sändes i SVT. Nu har jag dock genomlidit, skrattat och gråtit mig igenom den två timmar långa dokumentären. En dokumentär som ALLA borde se och förfasas över!

Vän av ordning kanske undrar om denne bloggare är scientolog men lugn; Min högsta önskan, vore jag hjärntvättad av den psykotiska sekten, skulle vara att bli kallad ”SP”, en undertryckande persona non grata.

Jag kommer aldrig mer att kunna se mina favoritfilmer med Tom Cruise eller John Travolta (sorry ”Grease” men nu har jag sjungit med och dansat för sista gången!).

Utan att avslöja för mycket, jag vill att du som ännu inte sett denna dokumentär ska göra det med hyfsat ogrumlade ögon, vill jag bara säga att jag hoppas att världens samlade vetenskap inom psykiatrisk vård tar sitt ansvar och försöker rädda så många som möjligt bland de, ca 50 000 människor, som fått och får sina liv förstörda av denna mer än störda institution.

Dessutom hoppas jag att de amerikanska skattemyndigheterna snarast omprövar sitt beslut att skattebefria scientologerna. Anledningen till skattebefrielsen är att dårarna betraktas som ett religiöst samfund, när de i själva verket bara är hjärnskrynklare som ruinerar naiva människor som dessutom riskerar att bli psykiskt sjuka, och därmed betecknade ”SP”, av att ha blivit indragna, eller intvingade av förstörda föräldrar, i något som inte borde få existera i universum.

Om nu ”Xenu” finns någonstans där ute så hoppas jag att denna existens också inser att allt gick åt helvete när Hubbard & Co fabulerade ihop en dynga utan motsvarighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar