4 februari 2015

Om Emma Igelström, bioreklam och stört beteende!

I dagens nummer av gratistidningen Metro är toppnyheten att Emma Igelström, en av våra största simmarstjärnor genom tiderna, är upprörd.

Upprördheten består i att Emma i fredags ”mitt på dagen” gick på bio med sin 8-åriga dotter och att det bland reklamfilmerna fanns ett inslag som gjorde PR för Viktväktarna.

Emma, med tidigare problem som ätstörningar, förlossningspsykos, separation och alkoholproblematik, anser att det inte ska göras reklam för bantning före en barnföreställning.

Jag själv var på bio i gårkväll och såg då samma Viktväktarreklam som Emma med dotter gjorde i fredags ”mitt på dagen.”

Reklamsnutten visar tre (halv-)kändisar som presenterar sina favoriträtter och meddelar att Viktväktarna tillåter att man kan äta sina favoriträtter. Det handlade i grund och botten inte alls om bantningsreklam utan är mera ett tips om att bara man äter rätt och i rimliga mängder så kan man behålla sin vikt, något som är svårt för de flesta, även för mig!

Sunt leverne tycks således inte stå högt på Emma Igelströms agenda än i dag!

Det är naturligtvis bara att beklaga men samtidigt ifrågasätter jag Metros nyhetsvärdering.

Hade det varit något bevänt med journalisterna som intervjuat Emma, Linnea Karlén och Karolina Skoglund, så borde de ha ställt frågan om vad Emma gjorde med sin dotter på bio en fredag ”mitt på dagen?”

Borde inte dottern ha varit i skolan då och lärt sig viktigheter? Eller ”vabbade” Emma denna fredag och tog med sig sin snoriga (?) dotter på filmföreställning så att dottern fick tillfälle att smitta ner en hel biosalong?

Detta hade varit mer intressant att få veta än att Emma upprörs över att folk kan äta vad de vill och må finfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar