16 januari 2015

SVT förnyar och bevarar. Suck!


Senast det begav sig, då programmet förändrades, var för fyra år sedan.

Samtidigt sitter det svenska folket och tiger stilla, eller jublar, på fredagskvällar där tablån sett likadan ut sedan urminnes tider och där programinnehållen, förutom möjligen programledarna, aldrig förändras.

Är det inte ”På spåret” så är det ”Doobidoo” eller något annat som i alla fall jag tröttnade på för mycket lång tid sedan.

”På spåret” har sänts sedan 1987! Japp, 1987! Programmet drar fortsatt miljonpublik och jag begriper inte ett smack!?!

De första 10 säsongerna tindrade även jag i tv-soffan, skrek ut de rätta svaren långt innan någon tävlande drog i nödbromsen och jag tyckte att det hela var ganska småputtrigt mysigt!

Numera ägnar jag, särskilt fredags-, kvällarna åt annat!

Det är rent ut sagt utmattande urtrist att SVT inte kan förnya sig! I den moderna tid vi lever i, med en teknisk utveckling som rusar, är det märkligt att ni som fortsatt kollar SVT på fredagskvällarna fortfarande är miljoner som lyckligt kluckande gillar att spendera fredagskvällen framför ett frågesportprogram som sett likadant ut i dryga 27 år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar