20 december 2014

Gifta i 65 år! Respekt!

Stora lilla Meta Velander!

Jag är övertygad om att vi är många som sörjer med dig och din familj i dag!

Vi har nyss fått besked om att din make, skådespelaren Ingvar Kjellson, gått ur tiden, 91 år gammal. 
Många är föreställningarna och filmerna som jag sett med honom. Minst lika många har jag sett där du spelat. Båda två är/var ni finfina skådespelare och ni är/var värda all respekt för det sätt ni hanterade ert yrke på! Briljant helt enkelt!

Fyllda 90 stod ni på scen och såvitt jag vet gör du detta än i dag.

Förutom det stora skådespeleri vi i publiken bjudits på av er båda är det i dag främst något helt annat jag tänker på och beundrar i djupet av mitt hjärta!

Ni gifte er 1949! För 65 år sedan!

I något slags hemma-hos reportage för några år sedan fick vi vara med när ni pysslade i köket inför en middag med gäster. Jag minns att ni skulle bjuda på små sandwichar till förrätt och stod vid köksbänken och skar ut rundlar ur franskbröd. Och såg på varandra med så fin och stor kärlek!

Troligen har ni haft era strider under de mer än 65 åren tillsammans, allt annat vore en sensation.

Det är djupt gripande med vetskapen att ni höll ihop fram tills döden skiljde er åt!

Jag böjer mig i djupaste respekt för er som tillhör/tillhörde skådespeleriets giganter! 
Jag böjer mig också i djupaste respekt för er ömsesidiga kärlek, en kärlek som uppenbarligen, även om det är svårt att tro, kan sträcka sig över hela, långa och innehållsrika liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar