13 juni 2014

Ska du se bara en opera? Se denna!

Jag har bloggat om föreställningen tidigare:


Men det hindrar mig inte att skriva om densamma en gång till!

Har du aldrig sett en opera? Tänker du bara se en enda opera i ditt liv? Är du operaälskare och suger in alla föreställningar du kan?

Oavsett vilket så finns det en föreställning som är ett måste att se innan du lämnar jordelivet!

2010 sattes Carmen, av Georges Bizet, upp på Metropolitan i New York, med lettiska Elina Garanča i huvudrollen, Roberto Alagna som Don José, Barbara Frittoli som Micaëla och Teddy Tahu Rhodes som Escamillo.

Alltihop i regi av Richard Eyre och dirigerat av Yannick Nézet-Seguin.

Bättre än så här kommer aldrig en opera att bli! Någonsin!

Det bästa av allt är att denna föreställning nu finns att köpa på dvd, utgiven av Deutsche Grammophon.
Köp! Se! Njut! Gråt!

Den icke-operaintresserade som inte berörs av denna fantastiska Carmen finns inte påstår jag!

Själv har jag nu sett föreställningen fler gånger än jag kan räkna till och jag ryser, myser, gråter, skrattar och njuter lika mycket varje gång!

Grattis till dig som inte sett detta mästerverk! Du har en fantastisk upplevelse att se fram emot!

Igen, igen och igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar