13 juni 2014

Om ett regeringsskifte som inkräktar på det fria valet!

Vid ett regeringsskifte i höst, inte alls otippat att så sker om vi ska tro opinionsundersökningarna som står som spön i backen dessa dagar, så lär det bli en strid om ”pappamånader”. 

Den rödgröna röran med förväntat rosa feministinslag lär ha svårt att enas kring denna fråga. 

Och en hel massa andra frågor!

Den ende som håller en någorlunda vettig syn på pappa-frågan är sossarnas Stefan Löfven som, enl TT i dag, säger sig vara tvungen att ta hänsyn till en skeptisk opinion.

Hur som helst så närmar sig valdagen nu snabbt och det är dags för alla de som tycker ”regeringsskifte” i opinionsundersökningarna att ta ställning till vilket samhälle de vill ha?

Bör det vara upp till den enskilda familjen att fritt själva kunna välja vem som ska vara hemma med ett nytillskott i familjen eller ska politiker styra och ställa med detta? Och i så fall varför?

Och hur tycker egentligen Schyman och Sjöstedt att familjer med två mammor eller två pappor ska lösa frågan? Ska de, Schyman och Sjöstedt, bestämma vem som är ”pappsen” i familjen och därmed tvinga denne att stanna hemma fastän det kanske är den andre föräldern som helst skulle vilja göra detta av en hel massa skäl som bara de i familjen själva kan avgöra?

Det sista exemplet är en smula snävt och jag inser att det inte berör så många i vårt land men anledningen att jag tar upp detta exempel är helt enkelt att jag vill väcka frågan;

Bör vi alla kunna välja bland en massa olika alternativ i olika sammanhang eller ska en begränsad skara politiker på Helgeandsholmen styra oss in i minsta detalj?

För mig är valet självklart! Jag vill kunna välja själv! Doktor, apotek, butik, you-name-it.

Allt annat är en form av vänsterstyre som jag aldrig har begripit och aldrig kommer att begripa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar