21 juni 2014

ICA-kuriren är bara för fruntimmer!

Av och till, i hela mitt liv, har jag tagit del av ICA-kuriren. Tidningen som påstår sig vara Sveriges mest lästa veckotidning.

På hemsidan kan vi läsa: ”Icakuriren är Hela Sveriges veckotidning. Icakuriren är en kompis i vardagen och ger både tips och råd och sköna lässtunder i soffhörnet.”

Dessutom tragglar tidningen ofta att de inte har det minsta med butikskedjan ICA att göra! Hög tid för ett namnbyte kanske?

Jag har, som sagt, följt tidningen av och till. Mest beroende på vem chefredaktören varit och hur det har påverkat tidningens innehåll.

Jag gillar att ta del av spännande recept eftersom jag gillar att pyssla i köket.

Många intressanta artiklar har jag läst genom åren.

I senaste numret, som jag köpte som lösdito eftersom jag inte är så förtjust i det nuvarande innehållet, aka chefredaktören, så fanns en kul intervju med vår finansminister.

Men det som retar mig med tidningen som vill låta påskina att de är en tidning för hela familjen, och detta har jag påpekat för redaktionen vid flera tillfällen, är sidorna som handlar om mode och skönhet.

I senaste numret finns fem (5!!!) sidor med mode. För tjejer! Inte ens en halvsida med något för en kille/man. Lika illa brukar det vara när det handlar om ansiktskrämer, lukta-gott eller andra produkter i samma kategori.

Inte ett ord kring det faktum att vi är en hel hord med killar som, 2014, är intresserade av produkter och mode för oss!?!

ICA-kuriren exkluderar därmed 50 % av de flesta familjer trots att de vill vara en familjetidning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar