15 maj 2014

Om sockerbomber på väg till Sverige!

Japp! Jag erkänner rakt av!

Jag är en sockerknarkare!

Därför blir jag helt överlycklig av beskedet om att Dunkin Donuts står i begrepp att öppna ”restauranger” i Sverige!

Att kalla det för restaurang eller snabbmatskedja är en smula övermaga!

Det handlar om drive-in hak som serverar fika med tillbehör. Tillbehör som är så sockerstinna, men ack så goda om de är nyfriterade, att även en obegåvad dietist eller likaledes vanlig människa riskerar en sockerchock, kolesterolkollaps, åderförkalkning eller en total hjärtinfarkt!

Men vad spelar det för roll?

Själv gillar jag min donut bäst om den bara är sockerglaserat ”vanlig” men varianterna finns i en mångfald som saknar bortre gräns! Kanel är inte så dumt det heller…

De flesta som någon gång varit i USA har med största säkerhet någon gång inmundigat en nygjord donut från företaget i fråga.

Snart får alla ni andra även chansen!

Grattis! Eller nåt… !?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar