21 december 2013

Om domaren mot strömmen i Utah!

En federal domare i Utah, en av USA:s mest konservativa stater, där mormonerna styr det mesta, där alkohol är mestadels bannlyst, där gossarna bär ”kroppsstrumpa” och där tjejerna aldrig skulle kunna tänka sig att ha sex före äktenskapet, har förklarat att förbudet mot samkönade äktenskap är lagvidrigt!

Robert Shelby, den federale domaren, förklarar att förbudet strider mot samkönade pars rätt till samma lagliga skydd och rättigheter som heterosexuella par har!

Alldeles, alldeles utmärkt!

Shelby är min hjälte för dagen!

Även i svårt religiösa stater går det sakta, och förhoppningsvis säkert, framåt. Medan Ryssland, Nigeria, Uganda och många andra mörkerstater väljer en bakåtsträvande, och skrämmande, väg!

Vem vet, kanske jag snart törs åka till Salt Lake City för att uppleva något som jag, tills i dag, har ansett vara ouppnåeligt?

Jag är ett stort fan av mormonernas kör och orkester och är, märkligt nog, stolt innehavare av både cd-skivor och dvd:er med dessa. Jag hoppas att hinna med att besöka deras tempel, The Tabernacle, innan mina dagar på jorden runnit ut!

De lär fortsätta att hata mig och mina åsikter! I religionens namn, kolla gärna mina blogginlägg från gårdagen, är allt tyckande möjligt.

Själv vill jag gärna välja kärlekens väg! Oavsett vad fanatiker, i religionens namn, påstår av rädsla eller vad det nu handlar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar