17 december 2013

Att vara, eller inte vara, psykopat!

Jag hade verkligen inte tänkt att tycka till om ståhejet kring Sture Bergwall (aka Thomas Quick), Göran Lambertz, Hans-Gunnar Axberger, Rättsmedicinalverket, medias hantering av soppan eller allmänhetens anonyma nättyckande om alltihopa! Jag hade verkligen inte det!

Och jag har fortsatt ingen bestämd uppfattning i frågan!

RMV skriver i sin utredning att ”det finns risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag” samtidigt som vi just fått veta att Bergwall/Quick ska få sin fortsatta behandling i någon slags öppenvård!?!

Ehhh, va?

Lambertz fortsätter att driva sina åsikter, i dag i en debattartikel i DN, där han anklagar media för att ha förvrängt fakta.

Och Axberger menar, i samma tidning, att Lambertz mer eller mindre är en psykopat! En uppfattning som pressen i allmänhet, och den anonyma näthorden i synnerhet, tycks dela.

Jag avvaktar med att bestämma mig för vad jag tycker!

Någonstans i den här geggan ligger en ”gravad hund”! Återstår att se var vovven är begravd, i vilket skick och, framför allt, vilka följder detta får för media och alla andra i ett land som påstår sig vara ett gott rättssamhälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar