16 november 2013

Om Dame Kiri, en våldtäkt och en utmärkt tv-serie!

Downtown Abbey” bjöd på lördagskvällen i Sverige på avsnittet som innehöll den våldtäkt som fick halva England att tittar-storma!

Dramatik modell värre men det förtar inte att serien är en av de bästa som visats på mycket länge!

Dame Kiri, den nyzeeländska operasångerskan Kiri Te Kanawa, gästspelade och jag fann mig helt fokuserad på henne i stället för på det förfärliga som rollfiguren ”Anna” utsattes för.

Dame Kiri var för mig en idol fram tills det att hon, för ett antal år sedan, gav en julkonsert i Globen.

Inför denna konsert intervjuades hon i flera tidningar och beklagade då att hon skulle sjunga i Sverige som hon ansåg ha världens tristaste publik.

Jag njöt av konserten, Dame Kiri sjöng som en gudinna, men jag kunde aldrig då, och inte nu heller, förstå varför hon uttalade sig som hon gjorde!

Om divalater får en världsstjärna att på förhand påstå nedlåtande saker om en kommande publik så hjälper det liksom inte att vi i den publiken stod upp och jublade efter hennes framträdande.

Ett sår är ett sår, även om det vållats av en stjärna, och som stjärna borde man värdesätta den inkomstbringande publiken mer än att avfärda densamma som mindre vetande!

1 kommentar:

  1. Men man undrar väl varifrån hennes omdöme kommer? Om det inte är egna erfarenheter så är det då en allmän uppfattning? Och i så fall varifrån?

    Håller med annars, hon är verkligen bra.

    SvaraRadera