15 augusti 2013

Om Ving, Fritidsresor och bristande kundomsorg!

Researrangören Airtours gjorde häromdagen det rätta; Ställde in hela den kommande säsongens resor till Egypten.

De stora jättarna, Ving och Fritidsresor, väljer dock att avvakta. De påstår sig följa vad UD säger och erkänner sig därför inte ha någon som helst egen uppfattning om vart i världen de skickar iväg sina resenärer. Märklig inställning!

I dag säger Vings informatör Barbro Holmberg till GP att hennes företag ”skickar ut sms med information om vad man bör tänka på” samt att de håller extra informationsmöten för de resenärer som är på plats i Egypten. Det skulle inte ha lugnat mig om jag hade varit på plats!

Visserligen är det en bra bit mellan Kairo, Alexandria och turistorterna vid Röda Havet men enligt vad vi sett de senaste dagarna så går händelseutvecklingen med oförutsägbar och rasande fart.

Därför tycker jag att Ving och Fritidsresor ägnar sig åt skyddande av egna inkomster i stället för skyddande av sina kunder!

Det är dagarna du minns” och ”Holiday is where the heart is”, de båda företagens slogans, klingar plötsligt väldigt atonalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar