10 augusti 2013

Om Usain & Co, reklam-tv och uppgivenhet!

Stora idrottsmästerskap brukar få mig att krypa upp i soffhörnet för att njuta, heja och få nervösa besvär.

Friidrotts-VM lockade redan i morse. Trots att det går av stapeln i mörkerlandet Ryssland så tänkte jag att jag skulle ge själva tävlingarna en chans!

Men nu är det ju det här med reklam-TV… L

Nu har jag, på lördagseftermiddagen, haft dumburken på under en dryg timme. Vid inte mindre än FEM tillfällen har sändningarna brutits av hopplösa reklamavbrott där gapiga speakers försöker locka  till inköp vi inte visste att vi behövde.

På mig ger dessa reklamavbrott motsatt effekt; Jag irriterar mig så kopiöst mycket så att jag, på fullaste allvar, funderar på att bojkotta just dessa annonsörer och inrikta mig på konkurrenter om jag skulle få lust att inneha någon produkt som liknar de som skriks fram ur min TV!

Det är ledsamt men jag bestämmer mig redan på VM:s första dag att den får bli min sista för detta mästerskap. Åtminstone via TV!

Usain, och övriga stjärnidrottare, får ursäkta men under VM får de klara sig utan mina uppmuntrande, och stundtals extatiska, tillrop framför TV-skärmen!

Stora idrottsmästerskap borde banne mig vara lagstiftat bundna till public service eller åtminstone beordrat reklampausfria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar