11 juli 2013

Näthatets "tomtar" förtjänar förakt!

I cyberspace frodas under torsdagen ett näthat modell värre!

Av anonyma miffon och riktat mot våra svenska fotbollstjejer.

Det är patetiskt att läsa vad alla dessa nät-tomtar tycker!

Jodå, jag tycker visserligen att det var en smula sopigt att sumpa två straffar men där går gränsen för mitt tyckande om tjejernas insats i går.

Sedan är det förvisso så att jag inte kollar särskilt mycket på fotboll. Inte ens när killar lirar. Men jag kollade i går och tyckte att det var ganska underhållande.

Näthatarna ombeds berätta varför de svenska herrarna är så himla mycket bättre! När lyckades de i internationella sammanhang? Jag går bet!

Nu håller jag tummarna för Pia Sundhages brudar och det kan rent av bli så att jag ser någon fler match trots mitt egentligen bristande intresse!

Näthatarna ombeds läsa en dagstidning om dagen och en bok i veckan, för att skaffa sig allmänbildning och ett vettigt ordförråd, samt intressera sig för ett anskaffande av ett värdigt liv i stället för att kaskadkräkas upp all den dynga som i dagsläget tycks uppta deras totala vardagsliv!

2 kommentarer:

  1. Bra skrivit. Finns mycket viktigare saker att tänka på än fotboll.

    SvaraRadera
  2. Undrar om "näthatet" är lika omfattande, eller åtminstone väldigt omfattande även när det gäller idrott i allmänhet? I så fall har det ju knappast uppmärksammats alls. Eller är det just nu bara för att det var kvinno-idrott, tro?

    SvaraRadera