8 juni 2013

Partysessan fick sin businessman!

Partysessan Madeleine har fått sin Chris! Det var en mycket vacker bröllopsceremoni!

Några egna synpunkter:

·         Expressen har i flera artiklar inför bröllopet slagit upp att Prinsessan Estelle inte skulle vara med vid bröllopet utan att Prins Daniels föräldrar skulle vara barnvakt! Tji fick Expressen! Igen! Deras rojalistiska bevakning, som de själva anser vara av världsklass, är egentligen världskass!

·         Men vad kul att Prinsessan Estelle fick vara med! Med egen, liten, liten, stol,  och med tendenser till halvdesperation när mamma läste i kyrkan så att pappa fick ta sig en rundtur.

·         Chris gjorde, åtminstone på mig, nya intryck som visade att det bakom affärsmanna-ansiktet finns känslor som vi inte sett förut.

·         Otroligt vacker bröllopsklänning som Valentino designat!

·         Kul med barnen, från Adolf Fredriks musikklasser, som paraderande sjöng ingångsmarschen!

·         Waldemar Åhléns ”Sommarpsalm” är det vackraste jag vet!

·         Kungen var inte alls road!?!

·         Bekymmersamt med en Bestman som är skriven i Azerbajdzjan.

·         Kul med språkblandningen mellan svenska och engelska. Det är nog inte ofta utländska gäster begriper ett smack när det ska gås på bröllop.

·         Ett par andra synpunkter, av mindre positiv karaktär, besparar jag er läsare denna dag!

Ett mycket, mycket vackert bröllop. Och JA, jag fällde en och annan tår!

 

2 kommentarer:

  1. Fattar inte varför Madeleine fick stort princessbröllop i Sverige ; hon är ju bosatt i USA och sambo med finanskillen sedan flera âr tillbaka. Tur att de inte hade barn eller barnbarn tillsammans. Hon var ju spänd som en fiolsträng dessutom att man undrade om det var kärlek pâ riktigt eller pâ lâtsas...före dettingen syntes inte till....tur att det är pappa kungen som betalar !

    SvaraRadera
  2. Vacker klänning hon hade, men Chris begriper jag mig inte på.

    SvaraRadera