21 april 2013

Hoppas det är en livsnjutare som vunnit!

I går gick Sveriges högsta lottovinst någonsin ut.

Någon, som spelat för en hundring i Norrköping, sopade hem 237 sköna miljoner!

Det är bara att gratulera den lyckliga vinnaren, som när detta skrivs fortsatt är okänd eftersom han/hon inte spelat med spelkort.

Jag hoppas att pengarna har gått till någon som har förstånd nog att njuta av tillvaron i resten av livet. Alltför många gånger har storvinnare uttalat sig och sagt saker som; ”Jag tänker fortsätta att arbeta som skolmåltidsbiträde. Pengarna förändrar ingenting.” eller ”Vi firar genom en helgresa till släkten i Skövde”.

Ja, det står naturligtvis folk fritt att göra vad de vill med sina liv. Frågan är bara varför de spelar på spel som kan ge livet en ny riktning om de inte vill att livet ska ta en ny riktning?

I min bekantskapskrets har jag personer som, på fullaste allvar, tycker att så höga vinster som gårdagens inte borde få finnas. Jag delar inte alls den uppfattningen!

Det är trist att det finns folk som drabbas av spelmissbruk och för dessa måste de senaste veckornas upptrissning av ”drömvinsten” ha fått förödande konsekvenser för den egna ekonomin.

För oss andra som lockas av att kunna göra något helt annat och som har en fast budget för spelande och håller denna är det bara att hålla tummarna framöver.

Även om drömvinsten på onsdag ”bara” är 76 miljoner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar