5 april 2013

Dödshot inte straffbart i Sverige!?!

Ung vänsters fd ordförande i Luleå, Christoffer Hurtig, skrev i mitten av mars ett dödshot på Twitter.

”Jag vill skjuta Tobias Billström. Jag kommer verkligen att glädjas den dagen han dör. Från djupet av mitt hjärta, jag menar det verkligen”, skrev den imbecilla snorgärsen!

Nu meddelar åklagare Ronnie Jakobsson att det inte blir något rättsligt efterspel. Jakobsson säger till Expressen: ”Jag kunde inte bedöma det som olaga hot. Allt som är olämpligt är inte straffbart”.

Men vaf…?

Jag undrar om åklagaren skulle ha samma åsikt om det vore någon av hans närstående som blev utsatta för något liknande?

Det spelar ingen roll att Hurtig tvingats lämna sina uppdrag! Det räcker inte!

Om inte vänsterfjantens twittrande är att betrakta som olaga hot så vet jag inte vad som skulle kunna vara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar