22 mars 2013

Lööf markerar mot SD! Bra!

Annie Lööf (C) har haft en motig inledning på sitt partiledarskap. Många tyckare har sågat henne jämns med hennes småländska fotknölar.

Under, den pågående, centerstämman har hon en chans att återta ledarskapet och i dag har hon hållit tal.

Nej, jag har svårt att dela hennes kritik mot statsminister Reinfeldt och finansminister Borg när det gäller arbetsrätten. Men vem är jag att inte kunna fundera över min egen ståndpunkt? Och kanske ändra den?

Vad Lööf i dag gör med bravur är att markera att hon vill ”parkera SD i ett hörn”!

Det har hon all heder av och till skillnad från alla andra partiledare så låter det som om hon är beredd att ta fajten!

SD har oerhörda framgångar i opinionsundersökningar men jag tvivlar på att människor i allmänhet har koll på hela deras partiprogram och hur detta skulle påverka oss i allmänhet om de skulle få något att säga till om.

Billström hade, som jag redan påpekat i ett tidigare inlägg, knappast fel med sitt snack om blonda och blåögda och hans tveksamhet om att just dessa hyser papperslösa i sina bostäder.

Klantigt uttryckt, men lik förbaskat sant!

Dock har jag saknat motstånd mot SD och deras mestadels inskränkta människosyn.

Jag väntar med spänning på Lööfs fortsatta arbete för att måla in dem i hörnet! Medan övriga partiledare tycks huka räddhågset.
I kväll meddelar dessutom MP att de "fryser" migrationssamarbetet med regeringen. Fegt och oansvarigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar