12 februari 2013

Om Findus, hästkött och medarbetare!

När jag arbetade i Spanien under 1980-talet hände det att krogar, som påstod att de serverade oxfilé, bar fram åsnefiléer. Å under stundom hästditon.

Båda märkligt grå och uppsvällda på ett bisarrt sätt! Många semestrande svenskar gick säkerligen på bluffen och ”njöt” i fulla drag av den fantastiska middagen!

JA, jag måste erkänna att jag, någon stressig vardagskväll, har köpt hem en Findus Lasagne.

Det ångrar jag naturligtvis i dag. Särskilt som jag skickade ut åsnefiléerna under mina spanska år. Gärna under allsköns nedkallande av oerhörda hemskheter som skulle drabba restaurangägaren och hans familj!

Att nu få ta del, av Aftonbladet, att Findus en längre tid deklarerat på sin hemsida att ”medarbetarna är den viktigaste ingrediensen” gör att hela hästsoppan får en helt annan dimension.

Närmaste dagarna kan det, mot mina principer, bli så att middagarna blir av rent veganskt slag!

1 kommentar:

  1. Jag ser att det ska bli biogas av all lasagne ... vilket slöseri. Begriper inte varför man inte rear ut till typ halva priset. Jag köper normalt inte färdigmat, men då skulle jag nog ta herrgårdsvagnen på shoppingrunda :)

    SvaraRadera