7 januari 2013

Snart är sista skivan köpt :-(

SvD berättar att den franska skivkedjan Virgin Megastore går i konkurs. Konkurrenten Fnac har också stora ekonomiska problem.

Virgin Megastores gigantiska butik på Champs Elysées var en fröjd att besöka! Jag kom ut med skivor jag aldrig drömt om att köpa! Även andra skivaffärer som kommit i min väg, runt om i världen och hemma, har ofta fått besök av mig.

Det är, eller kanske var är det rätta ordet nu, något speciellt med det där att kolla igenom skivhyllorna på jakt efter det man inte visste att man längtat efter.

Jag har full förståelse för att skivaffärer inte har någon framtid.

Det förhindrar inte att jag kommer att sörja och minnas min levnads glada skivköpardagar!

Kalla mig gärna gammeldags men nedladdandet står jag gärna över och att bläddra runt bland plattorna i en webbutik blir aldrig samma sak som det var ”irl”!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar