8 juni 2012

Ryssland fortsatt kärleksbefriat!

En domstol i Moskva har bannlyst Pridefestivaler fram till år 2112!
Det berättar DN, som citerar den ryska nyhetsbyrån RT, i kväll.

Putin, Medvedev och det märkliga styre som Ryssland håller sig med har en extremt lång väg att vandra innan de kan införlivas i det civiliserade samhället!

Att förneka kärleken är att förneka mänskliga rättigheter och demokratiska värderingar!

Även den som tycker att Pride-festivaler är förskräckliga måste inse att kärleken inte går att stoppa!

Ryssland är ett bisarrt land även fortsättningsvis!

11 kommentarer:

  1. Du har fel. Ryssland är snarare civilisationens förkämpe. Tänk så skönt det vore att slippa denna årliga freakshow även i Sverige.

    SvaraRadera
  2. Haha. :) Jodå. Jag är lyckligt gift och har två två små barn som jag älskar mer än något här i världen. Vad / vem älskar dina kära freaks som hänger på pride, tror du ? Mer än sig själva ? Pride är ju som alla med något bakom pannbenet vet inget annat än ett sätt att synas. Till varje pris. Tragiskt. Visst bor vi i en liten håla, men hellre det än "moderna" Stockholm som varje år plågas av detta spektakel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, du låter inte lite korkad. Du måste verkligen hata Sverige och att Sverige är en demokrati eftersom man då har rätt att anordna parader och demonstrationer även om man inte tycker som du. Men visst du kan ju alltid flytta till Kina eller Iran om du vill så slipper du det.

      Sen får du tänka på vad Pride är. Det är två saker, dels en festival där folk med samma intresse eller erfarenheter kan träffas och umgås. Men antar att du tycker man bör förbjuda exempelvis Hultsfred också, bara för att du inte gillar hårdrock?

      Och den andra delen är som jag redan tagit upp en demonstration. Poängen med alla demonstrationer är att få uppmärksamhet för de frågor man demonstrerar för/mot. Det ligger liksom i dess natur. Men som sagt gillar du inte demonstrationsrätten eller demokratin har du två val, flytta till en diktatur eller försöka införa diktatur här i Sverige. Du kanske skulle kunna anordna en demonstration med parollen "Yttrandefrihet är för fjollor, inför totalitär diktatur NU!". Det är kanske lite motsägelsefullt men det är din fulla rätt att anordna den demonstrationen precis som HBTQ personer har rätt att anordna sina demonstrationer/parader.

      Radera
  3. @Markus: Jag har svårt att tro det men hoppas ändå att du har någon du älskar. Å som älskar dig! Å att ni båda tillåts visa er kärlek i den lilla inskränkta håla ni troligtvis bor i!

    SvaraRadera
  4. @MArcus: Stackars dig men framför allt; Stackars dina barn! Dels för att de har dig till far. Dels för att de får det jobbigt om de någon gång i framtiden väljer att bli kär i någon som inte faller pappsen på läppen!

    SvaraRadera
  5. Tack för din omtanke, men du borde spara den till de arma barn som växer upp i hem där "föräldrarna" (eller för den delen, föräldern, då vi numera kan producera barn utan en partner) springer på pride eller sätter dem i förskolor som lär ut att det varken finns pojkar eller flickor, bara ett grått "hen". Och när de når puberteten kommer RFSL på besök och lär ut analsex och fisting på bästa lektionstid. Underbart. Nejdu. När tiden kommer lär vi lämna detta land, denna dekadensens högborg. Och det gör väl oss båda lyckliga, kan jag tänka mig ! Good riddance.

    SvaraRadera
  6. @Markus: Vad hindrar dig, och din "fantastiska" familj, från att dra nu? Moskva, Pyongyang, Teheran, det finns många ställen som säkert kan fungera som paradis för dig!

    SvaraRadera
  7. Kärleken går att stoppa och det gör vi med lagstiftning. Nu har man i vissa delar av Ryssland gjort samma sak men med andra gränser och värderingar. Det tycker jag är deras sak. För övrigt håller jag mer Markus om att Pride inte är bra. Tror inte heller det är rätt sätt utan ut i verkligheten 365 & 24/7. Tyvärr har Pride kapats av vänsterfeminister. Och jag tror många HBT personer håller med mig.

    SvaraRadera
  8. @BG: Att Pride kapats av vänsterradikala fjantar som inte har demokrati på agendan håller jag med om. Inte minst med tanke på att Uppsala Pride bannlyst FP och Liberala Ungdomsförbundet från att delta i paraden nyligen. Men det triggar mig bara mer! Att människor tillåts tycka olika är ett tecken på att demokrati råder. Majoriteten kommer att segra över inskränktheten. Kärleken vinner i längden över hatet!

    SvaraRadera
  9. Fredrik Kronberg8 juni 2012 kl. 23:58

    När jag som nybliven vigselförrättare besökte mässdelen av Pridefestivalen i Tantolunden hade jag nog en hel del fördomar om vad jag skulle möta. Men där fanns inte en enda paljett! Jo, förresten en inhyrd grupp som gjorde reklam för Gallerian och där beställaren haft samma fördomar som jag! Dom var väldigt udda i den vardagsklädda omgivningen och vad jag minns så dröp dom rätt fort. Själv fick jag en grundlig genomgång och uppfattning av rörelsens bredd, storlek och ja, vardaglighet som jag haft god nytta av sen dess. Och det som hänt i Uppsala uppfattar jag som en rejäl dikeskörning och hoppas att de tar sitt förnuft till fånga! Och så Ryssland: varför blir man liberala plötsligt efter 100 år??

    Personligen fattar jag inte varför så många blir så provocerade att de gör vadsomhelst för att "stoppa" allt som inte är hetero. Citationstecknen eftersom detta alltid funnits som en del av mänsklighetens historia - ibland dold - ibland öppen. Och ja, jag har genomfört min första vigsel mellan två personer av samma kön - en mycket fin stund.

    SvaraRadera
  10. Till Markus: Du behöver inte närvara vid den där så kallade "freakshowen" Du kan sitta hemma chilla istället ;-)

    SvaraRadera