10 juni 2012

Ny myndighet för äldreomsorgen? Utmärkt!

Moderaterna föreslår att en ny myndighet skapas som ska ha som uppdrag att granska äldreboenden.

Bra!

Visserligen borde en sådan myndighet ha funnits sedan årtionden tillbaka men bättre sent än aldrig!

Vi är ett gäng som inom ett par decennier kommer att befolka/belasta äldreomsorgen. Vem som ska pyssla om oss återstår att se eftersom kullarna med yngre generationer knappast kan fylla de lediga tjänsterna inom äldreomsorgen (samtidigt som det finns partier som vill begränsa/förhindra arbetskraftsinvandringen).

Det finns säkert kritiker som kommer att skylla ev brister på privatiseringen inom vård och omsorg. Till dessa vill jag bara säga att jag, under de senaste åren, har sett både utmärkta och katastrofala exempel inom offentligdriven omsorg (S……..e Sjukhus; För dig som vill dö!).

Om jag lever tills det är dags för ”hemmet” så påstår jag att det är egalt om detta bedrivs i offentlig eller privat regi. Det jag kräver är en så god omsorg som möjligt.

Därför är moderaternas förslag utmärkt! Sedan är det bara att hoppas på att myndigheten ifråga inte bemannas med tjänstemän som inte förstår sitt uppdrag….

Tillagt måndag 11 jun: Ooops! KD lär ha fixat ovanstående redan! Ehh, det gör inte förslaget sämre. Däremot är det bekymmersamt att KD inte lyckats sprida budskapet tidigare. Så länge de har utmärkta förslag men inte berättar om dessa så lär de inte få bättre väljarstöd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar